Dnes je velký den Škoda Vision Gran Turismo
Po vstupu do světa hry Fortnite se značka Škoda odhodlala k dalšímu rozšíření svého působení ve videohrách.
2024-04-25 19:57:43 - Guru
Značka Škoda vstupuje do legendární závodní hry Gran Turismo.
Tentokrát jde o herní fenomén Gran Turismo 7, oblíbenou závodní herní sérii pro konzole PlayStation, která hráče baví už od roku 1997. Objevila se tu spousta legendárních značek i vozů, nyní se k nim přidává také Škoda Auto.
V aktuálním vydání hry Gran Turismo 7 dostupném od 25. dubna mohou hráči závodit i s vozem Škoda Vision Gran Turismo. Jde o lehce futuristický koncept vozu, který přitom odkazuje nejen na současný designový jazyk automobilky Modern Solid, ale především na bohatou historii značky v motorsportu. Není náhodou, že se designéři při přípravě virtuálního závodního speciálu inspirovali vozy Škoda 1100 OHC nebo 130 RS.
I když je Vision Gran Turismo především virtuální záležitost, museli designéři při návrhu konceptu zohlednit řadu parametrů. To je dáno požadavky hry. „Gran Turismo neláká jen na špičkovou grafiku, hra si zakládá i na realistické simulaci jízdy. A tomu jsme museli návrh auta přizpůsobit. Vůz a jeho vlastnosti ve hře definuje více než stovka technických parametrů, z nichž některé jsou specifické pro náš design,“ vysvětluje Martin Porteš, který tým designérů pracujících na konceptu Škoda Vision Gran Turismo vedl.
Od počátku bylo například jasné, že půjde o elektromobil s pohonem všech kol. Designéři ho navrhli tak, že má lithium-iontové baterie v podlaze, čtyři elektromotory, dva na každé nápravě, a celkový výkon 800 kW. Virtuální auto využívá 800voltovou architekturu a aktivní aerodynamiku. „Chtěli jsme, aby nejen skvěle vypadalo, ale aby také mohlo soupeřit s těmi nejlepšími ve své třídě. Nic vám neodpustí a prověří techniku každého jezdce,“ říká Porteš. S návrhem vozu svým způsobem designéři začínali zevnitř, z interiéru. „Vision Gran Turismo jsme vyvíjeli jinak než sériové auto. U něj nejdřív definujeme vnitřní prostor a pak řešíme detaily, tady jsme začínali od toho, co je při závodním pohledu z kokpitu nejvíc vidět, tedy volant. Ten má veškeré potřebné herní prvky a design celého kokpitu na něj navazuje,“ vysvětluje interiérový designér Julien Petitseigneur.
Pro designéry, kteří na Vision Gran Turismo pracovali, šlo svým způsobem o splněný sen. Prakticky každý z týmu totiž herní sérii Gran Turismo dobře zná. Franck Le Gall i Julien Petitseigneur vzpomínají, jak před lety hráli už první díl série. „Tahle hra podpořila mou vášeň pro auta i chuť stát se automobilovým designérem,“ říká Petitseigneur. „Postupem času jsem si s překvapením a lítostí uvědomil, že značka s tak slavnou historií v motoristickém sportu jako Škoda v této legendární hře není,“ dodává Le Gall. A tak se společně s Martinem Portešem a několika dalšími kolegy rozhodli s tím něco udělat. Projekt začal nejprve jako taková hříčka, myšlenka, kterou rozvíjeli v přestávkách na oběd. Když ale měli skici a virtuální modely, ukázali je šéfdesignérovi Oliverovi Stefanimu. „Kreativitou a detailním zpracováním jsem byl ohromen. A hned mi došlo, že s tím musíme něco udělat, že určitě musíme být součástí hry,“ říká Stefani. I díky jeho nadšení a spolupráci s autory hry ze studia Polyphony Digital se pak povedlo projekt dotáhnout do konce.
Zdroj: Škoda Auto