Pokračování veleúspěšné bojové hry UFC s mnoha novými herními prvky, které podpoří autenticitu a ovlivňují hratelnost a novými postavami.
UFC 5 přináší ještě lepší a realističtější zážitek ze hry. Díky pokročilým renderovacím možnostem enginu Frostbite je hraní i samotný postup hrou autentický a nyní obsahuje více faktorů, které jej ovlivňují. Nový vylepšený systém úderů ovlivňuje schopnosti i výdrž protivníka. Rány a následná zranění jsou ještě reálnější, a navíc podléhají přísné lékařské kontrole. Vylepšení se odehrálo i v boji na zemi. Jednou z hlavních novinek je systém budování kariéry a nové alter ego postavy. Zjistěte jaké to je bojovat v kůži nejslavnějších ultimate bojovníků jako jsou Valentina Shevchenko nebo Alexander Volkanovski.
Pro ještě věrnější vykreslení různých zranění bylo zkoumáno přes 64 000 možných kombinací zranění v obličeji. Podlitiny, otoky a drobné řezné rány jsou tak mnohem věrohodnější a ovlivňují bojovníka.
Novinkou v UFC 5 je zcela nový mód kariéry. Vyberte si svého bojovníka a vypracujte se až na vrchol. Dle získaných zkušeností z boje budete postupovat žebříčkem v divizi. Pro každou ze čtyř divizí můžete vytrénovat jiného vlastního vytvořeného bojovníka. Je jen na vás, zda dokážete dominovat všem divizím. Zahrát si tak můžete za velikány bojových umění jako jsou Conor McGregor, Valentina Shevchenko nebo Alexander Volkanovski. Nechybí ani další zvučná jména jako Georges St-Pierre, Khabib Nurmagomedov, Jiří „BJP“ Procházka, Holly Holm, Amanda Nunes a mnoho dalších.
Věrnější zranění jde ruku v ruce také s jejich následky. Pokud bojovník vykazuje známky významného zranění, může rozhodčí přivolat doktora, který zranění zkontroluje a rozhodne, zda je bojovník schopen pokračovat.
Pro milovníky zpomalených opakovaných záběrů je v UFC 5 mnoho nových a vylepšených animací. Vychutnat si tak můžete nové triky jak na zemi, tak v klasickém boji ve stoje. Údery lokty, kopy z otoček, zásahy koleny a další rány jsou inspirovány skutečnými profesionálními kickboxery.
V UFC 5 došlo k zásadní změně při boji na zemi – byly odstraněny minihry a došlo k zrychlení animací díky přepracovanému rozšíření stávajících uchopovacích systémů. Výsledkem je plynulejší a autentičtější pozemní hra, která bude jistě potěšením pro grapplery.